Succesvol community denken en werken.

cavemenCavemen killing good ideas

 

Is het community denken en werken een goed idee?
Wat kunnen we er eigenlijk mee, wat is nu de werkelijke meerwaarde van deze methode?
In ieder geval is het veel meer dan de moderatie en het plaatsen van content op een online website en/of platform. Het is een manier van denken en werken, die zich richt op de voice of the customer. Gefocust op de toegevoegde waarde van het potentieel in de markt, op de trends en ontwikkelingen om ons heen. En daarbij de vertaling van deze focus in het blijven aansluiten op van je eigen business, overtuiging, doelen, belangenbehartiging en/of simpelweg je interesses.

Natuurlijk is het plaatsen van content op een online forum is een must have en ontkom je hier niet aan in de nieuwe wereld, maar is het onderscheidend genoeg om het community denken en werken tot een succes te maken. Het antwoord hierop is duidelijk nee. Het echte succes van het community denken en werken is te behalen als men langs de lijn van beïnvloeden en aansluiten op behoefte de betrokkenheid en aandacht weet te vergroten. Een oude wijsheid is zegt dat je aandacht verdient en aandacht niet krijgt. De werkmethode richt zich dan ook volledig op dit verdienen. Er moet een community gevoel ontstaan, een gevoel van daar wil ik bij horen, of daar voel ik mij thuis. Daar vind ik wat ik nodig heb. Of kan ik meedoen en aanleveren op basis van aanwezige behoefte.

Connecting All heeft zich ontwikkeld tot specialist op dit gebied van community denken en werken. Het doel van Connecting All is vooral het werken aan betrokkenheid, aansluiting op toegevoegde waarde en veranderen van mindset, zodanig dat doelstellingen gerealiseerd worden.

Iedereen kan een website kopen, of een LinkedIn-groep aanmaken. Of is in staat om via Twitter zichtbaar te zijn. Maar hoe effectief is deze zichtbaarheid, of wat is de werkelijke beïnvloedingswaarde, als je enkel via deze verschillende tools en middelen actief bent. Hoe kijk of lees jezelf of hoe geïnspireerd word je van alle tweets, facebook-berichten of linked-in posts? Wat is nu de werkelijke waarde van dit zichtbaar zijn.

Er is dus meer nodig om van echte waarde te zijn. Connecting All noemt dit het community denken en werken. Een methode die een brede kennis en ervaring vraagt, op het gebied van: inzicht in mensen, het verbinden en betrekken van deze mensen, gevoel voor content, van analytische- en onderzoekvaardigheden, en een gevoel voor marketing.

Jean – Claude Crijns
Connecting All

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.