Visionaire ambitie vertalen

road-to-ambition

Het vertalen van een visionaire ambitie naar concrete en realistische organisatie doelen stond tijdens de werksessie met het management team van onze opdrachtgever op de agenda.

Een uitdaging die enerzijds veel raakvlakken heeft met de rationele kant van het managen van een positieve verandering en anderzijds vanuit de emotionele kant evenveel en vanuit onze overtuiging zelfs meer aandacht behoeft. In het doorlopen programma was dan ook ruimschoots aandacht voor beide kanten. Immers enkel een evenwichtige combinatie van beiden leidt tot een echte positive change.

Vanaf start van de werksessie was duidelijk dat het managementteam met ons “partners in positive change” waren. Met elkaar gingen we direct aan de slag met de door de directie uitgesproken uitdaging. Een uitdaging die we met elkaar op de balans van succes plaatsten, door zowel de zakelijke meetbare kant optimaal te balanceren met de maximale menselijke betrokkenheid. Een uitgangspunt waar we als Connecting All in onze changetrajecten maximaal aandacht voor houden.

Tijdens onze programma’s wordt er gecoacht op een dusdanige wijze dat het strategisch en tactisch denken, waar een manager in de praktijk vaak mee te maken heeft, verder versterkt. Een programma invulling die niet alleen theoretisch is ingevuld. Nee, we kiezen bewust voor de praktische benadering, omdat we ervan overtuigt zijn dat we dan veel dichter bij de emotionele kant van het echte veranderen kunnen komen. In onze programma’s vertalen we dan ook de emotionele aspecten bij verandering in het resultaat. Het uiteindelijk succes wordt in onze aanpak pas echt bereikt als er vanaf start duidelijk aandacht en betrokkenheid is voor de praktijksituatie.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat mensen pas echt met je in beweging komen als er sprake is van herkenning en begrip is voor de uitdaging die voorligt. Dus vanaf start gezamenlijk aan de slag, waarbij maximaal  draagvlak voor de uitdaging is en daarbij de benodigde ruimte voor inspraak aanwezig is.

Het model dat we tijdens de sessie hanteerden is het zogenaamde CAll-model. Een model dat als maatwerk wordt ingezet en gebruikt maakt van verschillende theoretische methoden, waaronder de lean six sigma methodiek, de A3-methodiek en de methodieken van Six Seconds. Een model dat de vital signs van een organisatie optimaal versterkt en laat aansluiten op de concrete uitdagingen die voortkomen uit de visionaire opdracht van de directie.

Het resultaat van de werksessie, dat we met elkaar hebben weten te behalen, sluit naar tevredenheid aan op de visionaire uitdaging die de directie aan het management heeft meegegeven. En is vertaald naar gedragen organisatiedoelstellingen, die het management achteraf goed kan (blijven) meten, en heel belangrijk, vanuit de eigen overtuiging ook als team naar de diverse afdelingen eenduidig kan delegeren op een dusdanige wijze dat de teamleden op een realistische wijze geïnspireerd en betrokken aan hun uitdaging vervolg kunnen geven.

Afgesproken is dat we over 6 weken een meetmoment organiseren om de verdere fine tuning in de afgesproken verander-uitdaging te blijven coachen.

Ook interesse in onze unieke maatwerkaanpak mail ons even via: info@connectingall.nl en we maken graag een afspraak om nader kennis te maken.

Jean – Claude Crijns
Connecting All
Partner in Positive Change

januari 16, 2017

Tags: , , , ,
  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.